Det blev inte riktigt som planerat...

Morgondagens bravader blev lite förändrade.
Planen var att Tove-liten skulle sova borta så jag och Micke skulle gå på bio och gå ut och ta en öl eller två.
Nu så har vi barnvakt över dagen och så kommer hon hem på kvällen.

Jag tycker det är skönt att få ha henne hos mig, för ju närmre vi kommit dagen D, så har jag börjat tvekat ifall jag klarar av att lämna bort henne över natten.
Nu gjorde omständigheterna att hon ska sova hos mamma sin :)

Visst hade det varit skönt att få sova en hel natt och vakna utvilad, få slappna av över en öl och inte passa upp på någon annan...Meeeen....Jag vill ju passa upp på henne, det är ju mitt jobb, ju.
Så nu är vi trygga båda två och det kommer att gå fler tåg!!

Storlek nr 12 på Hega-stiften är ingen lek... nu börjar vi snacka big business och Tove tycker INTE att det är så kul längre.
På lördag så ska jag klara av sonderingen själv, eftersom Micke ska resa bort över natten....
Men vi flyttar hem till min älskade syster och mina systerdöttrar för ett dygn och hoppas på att bli lite bortskämda.
Där finns det badkar och jag ska lägga mig i ett varmt bad med ett glas vin medans de är ute på promenad, det är lyxigt värre, det...
I vårt nya badrum sen så ska det bara finnas ett badkar, har levt utan alldeles för länge nu...


Kommentarer:

1 Maria:

skriven

Oj ja sova enhel natt har jag inte gjort på länge :-) Inte i lugn och ro iallafall !

Lämnar inte gärna bort barnen över natten. Var lika när Oscar var liten. Han var nog ett år eller mer då han sov borta första ggn i samband med ett bröllop. På senare år har han sovit borta då o då men ofta för han vill det själv (sova hos mormor o morfar)

Kommentera här: