Allt jag vill....

Är att få se min dotter få ett lyckligt liv.

Jag vill se henne klättra i träd, hoppa hopprep, springa fort, spela fotboll med sin pappa.

Jag vill se henne leka, läsa, lära, skriva, pyssla.

Jag vill att hon ska få många vänner, jag vill att hon ska få pussa sin första kärlek.

Allt det här vill jag se min dotter göra.

Jag vill inte att hon ska behöva sitta bredvid och titta på när andra sparkar boll.
Jag vill inte att hon ska blir retad av andra barn om hon inte kan göra allt som alla andra kan.
Jag vill inte att hon ska vara arg och frustrerad, ledsen och ensam.

Det här är väl inte för mycket begärt, men är det något man kan få ta för givet?!

Jag vet inte hur framtiden ser ut för Tove.
Jag vet inte vad ryggen kommer att innebära för henne och hennes utveckling.
Jag vet inte om analatresin kommer att ställa till problem för henne.
Jag vet inte om hjärtat kommer orka lika mycket som andras hjärtan.

Det är detta som är det värsta...Jag vet ingenting.

Just nu är hon frisk, utan besvär, utan bekymmer, snälla låt det få fortsätta så...

För min dotter, är värd allt och lite till och hon ska få vara och göra allt som alla andra...

Kommentarer:

1 Theresa:

skriven

Min som är född med fjättrad märg och har opererats 2 ggr och det är aktuellt med en tredje nu (han är 2,5 år) om du har frågor och är orolig över nåt får du gärna kontakta mig så kan jag berätta mer. Jag vet precis vad du går igenom nu.

Kram

Theresa

Kommentera här: