Bvc idag...

Idag är det dags för vikt och längdkontroll igen.
Jag är alltid lika nervös innan Tove läggs på vågen, har hon ökat i vikt ordentligt...
Tänk om det en dag bara skulle smälla till och hon rusar upp i vikt, växer så det knakar, tänk om den dagen är idag...

Jag blir så otroligt ledsen varje gång någon påpekar att hon är så liten, att hon skulle behöva växa till sig lite...
tror ni inte att jag vet det?!
Men vad ska jag göra?
Hon är liten, kommer antagligen alltid vara mindre än alla andra....

Idag borde jag också berätta för sköterskan om vad de hittat i ryggen på Tove.
har inte lyckats än att berätta för folk utan att bryta ihop...

Åh, jag önskar så mycket att sköterskan kunde läsa på lite om Analatresi och fjättrad ryggmärg, för jag orkar inte vara den som informerar.
Det borde ligga i hennes intresse, tycker jag...
Men detta vågar jag förstås inte säga till henne, så då får man skylla sig själv.

Kommentarer:

1 också en mormor:

skriven



Hoppas att det gick bra på BVC idag.

Kramar till Tove

Kommentera här: