Trött, så trött...

Så förbaskat j-kla trött är jag... Måndagar är inte bättre även fast man inte jobbar.
Efter en helg då vi varit två som tagit hand om dottern, så står man solo på måndagmorgonen och jag börjar tyda vissa tendenser till att Tove inte gillar måndagar heller. Hon är inte nöjd med mycket...undrar om hon saknar far sin!

Idag var för övrigt första gången sen Tove kom till världen som jag lagade mat när vi var själva hemma.
Den där babysittern börjar bli riktigt bra att ha till hands. Det är min finaste Erica som lånat ut den till oss.

Nu på kvällen har vi haft besök av en annan fin vän, Sandra. En vän som jag saknat.

I morgon blir det en tripp till BVC vid lunchtid, sen blir det fika hemmavid.

Ni ser att det börjar aktiveras lite här hemma ;)

Det kanske tar ett par månader att landa i föräldraskapet, innan man börjar hitta nya rutiner och sysslor.
Tills allt slutar vara så besvärligt att ta sig för någonting.
Med eller utan sjukhusvistelser.

Nu är Långfredagen bokad med barnvakt över natten. Mikael och jag ska gå på bio och gå ut och ta oss en öl.
Läskigt som satan, men efterlängtat... undrar om vi kommer att prata om annat än Tove den kvällen, vad tror ni?!

Igår natt sov Tove-liten i 9 timmar i sträck! Tänk om jag hade vetat att hon tänkt göra det innan, då hade jag passat på att gå och lägga mig och inte sitta och vänta på hennes ordinarie mat-tider... snacka om förlorad tid.

I ett svagt ögonblick lovade Mikael mig i morse att han skulle ta denna natts matning... gissa om han ångrar sig nu :)

Kommentera här: