Fredagen är här....

Med regn och rusk.
Tove är nu helt återställd efter vaccinationen...skönt.
Nu är det bara två månader kvar till nästa ;)

Jag har nu försökt mata henne med gröt och fruktpuré sen i måndags.
Det har gått sådär...åker mest runt i munnen och väldiga grimaser...
Idag gjorde jag potatispuré och det verkade som om det var en hit. Ett tag iaf. Men det är alltså potatis och katrinplommon som är hetast just nu här hemma... Mangoburken fick jag äta upp själv ;)

Det är så roligt att se hur hon utvecklas, varje dag, varje timme....
Jag är bara lite rädd att det kommer att gå så fort när det väl tar fart.
Min lilla tjej växer så det knakar.

Vi tog vikten på bvc och trots att hon har en operation i bagaget  sen sista vägningen, så följer hon sin kurva, tjohooo!
Nu kanske vi kan så smått sluta med att skriva upp hur mycket hon äter på dagarna.
Det låter väl helt knäppt för vissa, men sedan Toves födelse så har vi varit tvungna att ha koll på så att hon får i sig rätt tillräckligt eftersom hon ökade så dåligt i vikt i början...
Dettta har lätt blivit en vana för oss, eller ett tvångsbeteende kan man kalla det, eftersom vi fortsatt skriva upp dag för dag...
Det kanske finns en del av er som känner igen det här beteende...

Det är som om det är det enda vi kunna greppa och haft kontroll över mitt i allt kaotiskt och detta håller vi krampaktigt i fortfarande...

Men en vacker dag, så kan vi nog sluta med detta, hoppas jag...

Kommentera här: