Frustrerad och smått uppgiven...

Tvingade med mig lilla familjen på lite shopping nu på kvällskvisten.
På lördag är det fest och jag är fast besluten att inte behöva gå dig i några somhelst mammakläder....

Kan säga att det var lättare sagt än gjort.
Vart jag än gick och letade och testade så fastnade jeansen halvvägs uppe på låren.

Inte ens de jeans som ska "passa" kurviga kvinnor ville sig riktigt upp över rumpan.

Större storlekar då, tänker ni...jo, om det hade funnits större storlekar i de jeansen jag ville ha, det fanns säkert på de jeans som hängde och dammade längst in i butiken, med fula färger och hemsk passform....

Så jag som är så fruktansvärt trött på att ha på mig mamma-mysbyxorna, eller tights i alla färger, fick till slut med mig ett par jeans-tights....

Stannade till i underklädesbutiken och köpte mig ett par såna där intryckande, formande trosor som går ända upp till armhålan...vill man vara fin, får man lida pin.

Ok, jag fattar att jag inte kommer att se ut som när jag var 25...den kroppen kommer aldrig igen. Jag kan tillochmed bli sams över att jag gått upp ett par, tre storlekar, att rumpan är fylligare...jag har trots allt burit ett barn i nio månader...
Det är den där magen, den där med det där sladdriga som hänger sig över linningen på alla byxor...Den kommer jag aldrig att bli sams med...den ska bort....

Men tills dess, tänker jag göra det bästa jag kan av situationen. Jag fick mig ett par snygga tights och en fin blus. Lite smink på det och kanske nyfönat hår och framförallt en glatt humör kommer att göra mig vacker ändå...



Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Tycker du är strålande vacker på varenda bild jag sett på dig så det blir nog hur bra som helst när du går iväg på lördag!!!



Och du - tänk på att det var inte direkt länge sedan du hade en guldklimp i magen... Lite tid får du allt räkna med ;)



Kramelikram!

Kommentera här: