Vaccination...

I morgon är det dags för min guldklimps första vaccination....

Jag är livrädd!!!

Löjligt, jag vet, vi har ju trots allt gått igenom lite tuffare saker än så...
Men...då har vi varit stationerade på sjukhus, med bästa tänkbara vård.

Nu ska jag hantera eventuella biverkningar helt själv.

Om hon får feber, ska hon ha vatten, ska hon ha alvedon?

Gissa om jag har tusen frågor till bvc-sköterskan....

Men det är ju det här jag efterlyst...vanliga vardagliga problem...Man ska vara försiktig med vad man önskar sig!

Kommentarer:

1 Anna Eriksson:

skriven

Ja, tänk va...



Daniel somnade 2 timmar efter sin första spruta. Han fick den vid 2-tiden på dagen. Sen sov han till morgonen efter o då var han pigg. Liiiite feber o var rätt öm på benen - när man höll där - vilket jag gjorde hela tiden för jag glömde bort. Gav honom en dos panodil o sen var det bra på kvällen.



Jag är inte ens lugn då mina små "bara" ska vägas o mätas för de blir så arga =) Å då har man som sagt värre saker att tänka på annars.



Önskar er lycka till, det går kanonbra! O hur arg hon än kan tänkas bli så är det snabbt över. Ha med en napp eller en vattenflaska att bjussa på efter.



Kramar i massor

2 Anna Eriksson:

skriven

Ja, tänk va...



Daniel somnade 2 timmar efter sin första spruta. Han fick den vid 2-tiden på dagen. Sen sov han till morgonen efter o då var han pigg. Liiiite feber o var rätt öm på benen - när man höll där - vilket jag gjorde hela tiden för jag glömde bort. Gav honom en dos panodil o sen var det bra på kvällen.



Jag är inte ens lugn då mina små "bara" ska vägas o mätas för de blir så arga =) Å då har man som sagt värre saker att tänka på annars.



Önskar er lycka till, det går kanonbra! O hur arg hon än kan tänkas bli så är det snabbt över. Ha med en napp eller en vattenflaska att bjussa på efter.



Kramar i massor

Kommentera här: