1:a advent...

Kom och gick.
Dagen till ära for vi till Ikea för att börja fila på vårt nya kök. Vidare till elkedjorna för att bestämma vitvaror. Till sist för att kolla ut kakel och klinkers till köket och badrummet. Inspirationen flödade... Ända tills det var dags att bestämma golv och väggar. Fy fy fy, vad svårt det är.
Parkett eller klinkers?! Hall, kök, badrum. Färger?!
Vad skulle ni ha valt för golv om ni skulle ha ett ek kök, med gråsvart kakel.
Snyggast vore nog att ha samma färg på kakel och golvet, men då blir ju köket sååå mörkt.

Nä, får nog sätta mig och leta idéer.
Det här är viktiga beslut. Roliga dock!!

Idag fick Tove andra sprutan influensavaccin. Det gick bra. Hon var dock väldigt trött och gnällig nu efter middagen, så det blev en Alvedon och nattis redan kl 18.
Får se hur natten blir:/

Just ja, nu kryper hon.
Eller kryper 1/2 m och drar sig sedan fram till målet. Men det tar sig. Hon tar sig ju dit hon vill.

Hon har även börjat ta tag i alla möbler och ska resa sig upp.
Ibland går det bra, ibland inte. Det har blivit några plattfall.

Nästa vecka är det dags för första mötet med HAB läkaren och sjukgymnasten.
Får se vad detta kommer att innebära.

Jag är lite orolig över att Tove går på tå. Står på tå. Har för mig att det inte är så ovanligt att barn gör det, men att det rättar till sig sen. Men kan jag sluta oroa mig? Nej.
Men ärligt.
Slutar man någonsin oroa sig för sitt barn? Nej.

Min infektion är ett minne blott nu.
Efter en dubbel dunder penicillin kur och lite återhämtning så känner jag mig nu som en ny människa.
Undrar dock hur länge jag egentligen gick med infektionen i kroppen innan det bröt ut, eftersom jag varit så trött, håglös, hängig en längre tid.
Men nu så, på't igen, bara.

Hoppas nu att inte vaccinationen blir jobbig för lilla grodan.
Men som Micke säger, hon är en krigare, vår lilla tjej. En riktig kämpe!!!

Kommentarer:

1 Jossan:

skriven

Born as a warrior! Det hade vi på servetterna på noahs välkomstfest! Angående tågång. Det är väldigt vanligt kring barn. Det är alltid ca 5 som har den stilen i en barngrupp. De flesta vänjer sig av det. En del behöver stödskor. En del har för korta hälsenor. Det kan ju även bero på fjättrad ryggmärg. Så det kan ha många orsaker. Men jag tror ändå du kan släppa oron, vad det än beror på. Ta upp det på hab. Kan passa på att säga att vårt habmöte

2 Anonym:

skriven

.... Är det bästa möte vi haft inom sjukvården. Var på första igår!

Kommentera här: