Risigt...

Med blogg inlägg.
Har tampats de senaste två veckorna med en eländig tandvärk som sedan blev en tandinfektion som idag slutade med en utdragen tand.

Har mått rätt dåligt. Feber, smärta, svullnad.
Men nu kan det väl bara bli bättre hoppas jag.

I skrivande stund så är jag och Tove ensamma i dagarna tre.
Micke har farit till England för att titta på fotboll och annat skoj.
Själv så förbereder jag mig mentalt på tre intensiva dagar med för lite sömn.

Hon är intensiv, min dotter.
Hela hennes vakna tid så är det inte en enda lugn stund. Jag skojar inte.
Det är högt och lågt, fram och tillbaka, från tidig morgon, till sen kväll.

Undrar hur jag som var så lugn som barn kunde få ett sånt energiknippe. Måste vara Mikaels gener ;)

Men som sagt.
Tre dagar. Ensam. Mamma.
Jag beundrar verkligen ensamstående föräldrar. Hur de orkar. Hur de finner kraft. Jag är slut efter EN dag.

Kommentarer:

1 Therese:

skriven

Jag med!! Heelt slut. Pelle ska jobba 13 h pass några dagar framöver. 06.00 gick vi upp och 20.30 somnade mina små gryn. Så typiskt att de inte vill somna när man är själv. Nu heeelt slut. Kram.

2 Maria:

skriven

Har också en intensiv dotter ;-) och när hon väl är lugn så dras hon igång av storebror som man borde tycka kunde sköta sig ( sex, snart sju år ) men icke ! Full rulle ... och så jobbar jag med småbarn hela dagarna. trött är bara förnamnet ;-)

Kommentera här: