Tiden far fram...

Min lilla bebis.
Kan nu sätta sig upp, helt på egen hand.
Tar tag i möbler och försöker ställa sig upp.
Men krypa?!
Nej, rullar fram...
Intar kryp position och vaggar lite fram och tillbaka, lessnar, lägger sig ner och rullar dit hon ska istället.

I gåstolen så går det fort. tar sikte och springer dit hon ska.
Gillar mest av allt att springa runt mina fötter och köra på mina tår.

Vi har en sån där leksak med klossar som går i spiraler.
För bara ett par veckor sedan så använde hon den till att sitta och dra i, banka på och välta.
Idag satt hon en lång stund och tog tag i en kloss, sköt fram den, hämtade upp den och upprepade om igen.

Middagen intas nu av hela familjen tillsammans vid bordet.
Tove med sin tallrik.
Sitter och plockar själv med maten.

Min lilla bebis, alltså....
Det går så fort, så fort.

Precis som bygget.
Där är innerväggarna uppe.
Vi har rum.
Tove och jag gick runt därinne idag, från rum till rum.
Jag dagdrömmer om det nya stora köket.
Om att stå och diska och titta ut genom fönstret.
Att sitta vid köksbordet och dricka mitt kaffe på morgonen.
Om att ha ett badkar i nya badrummet.
Om den stora garderoben i vårt sovrum.
Om vilka färger Toves rum ska ha.

Om hur vi kan samla familj och vänner i vårt stora nya hus.




Kommentarer:

1 Jossan:

skriven

Skrattar när jag läser hur Tove rullar fram! Det var noahs melodi med:) duktig hon är som redan nu "äter" själv. Stor kram

Kommentera här: