Uppdatering..,

1. Första morgonen då det var dags att skrapa bilrutorna inträffade idag. Dags att handla vinterkläder nu.

2. Mamamamama....Papapapapa....tittatittatitta....
=Toves utökade ordförråd. Första "ordet" var pappa. Gissa om jag varit lite bitter, men så idag så kom det. Mamma...typ. Men jo, nog var det mamma hon sa.

3. Samtal från neurologen i Uppsala. Vi kommer att få en kallelse när Tove fyllt 1 år, att få komma upp och undersöka urinblåsans funktion och tryck.
Han ringde sent en kväll och ville bara berätta det för oss nu, så att vi inte skulle bli oroliga när kallelsen kom, eftersom vi egentligen inte skulle ses förrän om ett år.
Det är så skönt att vi blir informerade.
Att någon tar sig tid.
Det inger trygghet och respekt.

4. Kräkningar.
Inte magsjuka. Men en kräkning om dagen i flera dagar nu. Ungefär vid samma tidpunkt. Efter mellis, innan lunch. Varför?!
Imorgon testar jag att hoppa över mellis och gå på en tidig lunch istället. För en teori är att det blir lite för mycket mat helt enkelt. Ja, alltså inte jag, utan Tove förstås;)

5. Klyx
Två gånger har vi fått ge klyx.
Det har gått bra, behöver dock vara två som ger. En som har koll på slang och flaska, en som håller i ben och underhåller Tove.
Annars fungerar movicol bra.
Funderar på ifall vi ska ge en påse morgon och kväll istället för endast morgon. Så kanske vi slipper klyx. Dags att rådfråga Toves dr.

6. Rullar fram, rullar tillbaka. Tar sig fram genom rullningar.
Har dock börjat inta position på alla fyra, svajar lite, gungar lite...rullar istället.
Sitter själv, helt själv.
Gåstolen, o hej vad det går. Ta sikte och kör. Helst över mina tår eller hälsena. Riva ner grejjer, röja i lådor.
Stå själv, vid bordet, hålla i sig...
Det händer så mycket nu.
Varje dag, varje minut.
Något nytt hela tiden.
Jag verkligen ser hur Tove suger i sig omgivningar, kunskap, tar lärdom.
Och jag är så glad och tacksam över att jag får vara här, med henne och se varje litet steg... Njuter!

7. Sömn.
Dåligt av den varan.
Tove vaknar och är ledsen på kvällarna. Vill äta en gång på natten.
Kan bero på att hon är i någon stor utvecklingsfas, är lite orolig i kroppen. Eller så är det de berömda tänderna. Har inte spruckit fram än, men hon är svullen i tandköttet, dreglar, tuggar frenetiskt.

Tja, det händer hos oss.

Nu ska jag läsa ifatt lite av de underbara bloggar jag följer.

Kommentera här: