Tankar....

Jag är inte speciellt prismedveten.
Jag tittar nästan aldrig på vad saker och ting kostar, ska jag ha det, så ska jag, helt enkelt.

Jag jämför inte priser mellan de olika mataffärerna, utan åker dit andan faller mig på.
Jag föredrar fräschör, välfyllda hyllor, stort utbud....framför låga priser.

Jag spontanhandlar ofta, storhandling är inte min grej.

I vår familj så är jag Slösa, Mikael är Spara.

Men just nu när läget är såsom att de enda pengar som rullar in är föräldrapenning och barnbidrag, så kan jag inte annat än förundras över och fastlå:

BLÖJOR ÄR FASIKEN LÖJLIGT DYRT!

Jag får kalla kårar när insikten slår mig att jag bör bli mer ekonomisk, för att få karusellen att snurra runt, runt, runt...
Iochmed detta så tar jag och spontanshoppar ett par jeans...Bara för att...
Usch för mig....


Imorgon är det dags för ultraljud hjärta.
Tar med mig min fina mamma som stöd.

Och även denna gång så viskar den där lilla, lilla rösten inom mig:
Tänk om bläsljuden är borta, vuxit bort, om hjärtat är helt och friskt....

Jag slutar ALDRIG att hoppas, böna och be om att någonting, någongång ska försvinna, att det blir helt helt bra!


HUSBYGGETS STATUS:




Kommentarer:

1 Therese:

skriven

Vad fint huset blir!!! Kul att få se! Men visst får du blöjor gratis från bvc?? Det har du rätt till! Kram från Norrköping.

Kommentera här: