Vila

Första långa dagen gick bra. Tove vinkade av mig så glatt imorse när jag lämnade henne. Lite stressig morgon var det. Vanan att lämna barnet innan jobbet sitter inte riktigt.
Hon har ätit bra, lekt mycket, men vilat?! Näpp. Inte min dotter inte. En halvtimme fick hon till, sen var det full fart igen.

Nu är Tove av sån sort att hon aldrig har tid eller ro att vila på dagarna.
Är vi hemma, så kan jag, efter mycket tålamod, få henne att slumra lite. Men borta, nej!
Men hon är glad ändå. Alltid glad. Alltid full fart. Det kan bli lite gnäll framåt kl 18 på kvällarna. Men hon hänger oftast i till kl 19.

Sån dotter har jag:) Det här med att hinna göra saker när barnet vilar, vet inte jag hur det funkar.

Kommentarer:

1 Maria:

skriven

Vad stor hon blívit lilla Tove !! :-)

2 också en mormor:

skriven

hoppas att allt är bra med er och att Tove trivs på sitt dagis. Söta Tove, så stor hon har blivit.



föresten: hur har det gått med huset? är utbyggnaden klar?



ha en fortsatt bra dag

Kommentera här: