Ligger lågt...

Jag mår inte så bra. Har inte gjort det under en längre tid.
Uttmattad, håglös och irriterad.

Har tänkt att sånt är vanligt under småbarnsperioden. Att man inte orkar något.
Men att inte orka något alls, att inte vilja göra något alls.
Att ständigt känna att kroppen inte hänger med, att ha febervärk utan feber.

Har tänkt så många gånger att jag borde ringa vc för att ta prover för att se om jag kanske har brist på något.
Men det har aldrig blivit av.
Jag känner mig löjlig, inbillningssjuk.
Det är lättare att bara köra på.

Men så upptäckte jag en sak som inte går att ignorera.
Eller jag upptäckte det för lite över en månad sedan och glömde sedan bort det, tills för ett par dagar sedan.
Jag har en svullnad/knöl på halsen.
En rätt stor svullnad som sitter längst ner på halsen, mitt på och ut mot höger sida.

Och hade det inte varit för Mikael så hade jag nog kunnat ignorera även detta.
Tänkt att det ska vara så, att jag är lite tillfällligt svullen.
Men en knöl ska inte ignoreras. Jag vet det.

Därför har jag fått tid hos läkaren på tisdag nästa vecka.

Det kan vara vad som helst. Det behöver inte vara någonting. men det kan också vara någonting.

Jag har letat efter fakta, efter vad det kan tänkas vara (dumt att googla sjukdomar på nätet, jag vet!!!)
Och det jag tror att det kan vara, om det är något, är att det något med min Sköldkörtel.
Den sitter på precis det stället där knölen är.

Om det är det. Förstorad sköldskörtel, struma. Överproduktion eller underproduktion av sköldkörtelhormon, så får jag åtminstonde en förklaring till mitt allmäntillstånd och det finns hjälp att få.

Men som sagt. Jag försöker att inte spekulera för mycket, försöker att inte grubbla. Men det är inte lätt.

Försöker sova på nätterna. Försöker att vara som vanligt. Men jag är rädd. Så enkelt är det.

Så jag ligger lite lågt.
Och jag återkommer efter läkarebesöket, eller när jag fått svar.

Kommentarer:

1 Jossan:

skriven

Har en vän som mådde precis som du, visade sig vara struma. Efter medicinering mår hon idag bra. Hennes kom också efter förlossningen. Håller tummarna!!

Kramar

2 Katarina:

skriven

Hej,

Blev lite nyfiken på din hemsida då jag just blivit medlem i Analatresigruppen på Facebook.Har själv en son med VACTERL. Jag fick giftstruma efter första barnet och kommer ihåg rädslan innan jag visste vad jag kunde göra åt det. Men det finns många olika sätt att bli frisk! Skriv gärna till mig på mail om du vill prata mer.

Mvh Katarina Borg

Kommentera här: