Sköldkörteln.

Idag har jag besökt vårdcentralen. Min sköldkörtel har växt till sig ytterligare. Är nu så pass stor som 8 cm bred. Det är en rätt stor knöl på halsen som irriterar även när jag sväljer. Det är som att konstant gå omkring med en klump i halsen som inte försvinner. Och rent kosmetiskt så är det en grotesk knöl på halsen. 
Jag upptäckte ju att jag hade förstorad körtel (struma) ett halvår efter Toves födelse. Den har sedan dess växt sig nästan dubbelt så stor. Det är dock ingen giftstruma. Utan "bara" knölstruma. 
Men så tillbaka till läkarbesöket. 
Remiss till ultraljud och nålpunktion.  
Remiss till kirurgen. 
Den ska alltså opereras bort. 

Jag vet inte vad jag ska tycka eller tro. 
Jag vill verkligen inte opereras. 
Men jag vill verkligen inte heller ha en besvärande knöl som tydligen bara växer och växer. 

Nä. Rädd är jag. Men det ska nog gå bra. 
Får vänta och se vad kirurgen säger. 

Kommentarer:

1 också en mormor:

skriven

jag håller tummarna för att du snart blir av med "klumpen".

Gott Nytt år till er, hela familjen
önskar jag i Norrköping

Kommentera här: